КОНТАКТИ
Кіцманьська Мicька Рада ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ Шипинецький ЗДО Кіцманської міської ради
Публічна Інформація / Установчі Документи

Звіт керівника

06-08-2020, 11:06

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Звіт

перед громадськістю

директора

Шипинецького ЗДО

Досяківської Н.В.

за 2019-2020 н.р.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Шипинецький заклад дошкільної освіти Кіцманської міської ради  знаходиться в пристосованому приміщенні, розрахованому на 50 місць. Кількість груп – 2 дошкільні групи :

-  1 група молодшого дошкільного віку

-1 група старшого дошкільного віку

 Групи комплектуються за віковими ознаками. Розвиток, навчання та виховання дошкільників забезпечують:

-          3 педагогів з повною вищою освітою;

-         3  педагогів з базовою освітою.

 ЗДО  працює за п`ятиденним робочим тижнем. Вихідні дні: субота, неділя, святкові дні. Режим роботи закладу дошкільної освіти  з 8.00 до 18.30. 

Освітній процес в закладі дошкільної освіти  здійснюється українською мовою.

Для забезпечення освітнього процесу з дітьми у дошкільному навчальному закладі створені необхідні умови. Обладнано 2 групових  приміщення,  методичний кабінет суміщений з кабінетом керівника,   куток практичного психолога, музично-спортивна зала , харчоблок, пральня, тощо. Всі приміщення відповідають санітарно - гігієнічним вимогам.  На території закладу для кожної вікової групи є ігровий майданчик  та відповідним ігровим та розвивальним обладнанням.

Заклад дошкільної освіти  в своїй діяльності керується такими нормативно – правовими документами:

-         Конституцією України;

-         Законом України «Про освіту»;

-         Законом України «Про дошкільну освіту»;

-         Законом України «Про охорону дитинства»;

-         Конвенцією про права дитини;

-         Законом України «Про мови»;

-         Базовим компонентом дошкільної освіти;

-         Статутом дошкільного навчального закладу;

-         Положенням про дошкільний навчальний заклад;

-         Примірним положенням про методичний кабінет закладу дошкільної освіти;

-         Листом міністерства освіти і науки України «Щодо організації освітньої роботи в дошкільних навчальних закладах у 2019-2020 навчальному році» та іншими нормативно – правовими актами.

    Режим роботи дошкільного навчального закладу відповідає вимогам законодавства та типу ЗДО . Наявність Акту готовності дошкільного закладу до навчального року, затвердженого та погодженого плану роботи на навчальний рік та оздоровчий період, надають право закладу дошкільної освіти  здійснювати освітньо – виховні послуги для населення в межах законодавства.

В педагогічному колективі пройшли зміни кадрового складу, проте залишилася доброзичлива творча атмосфера, взаємодія вихователів та вузьких спеціалістів щодо виконання річних завдань дошкільного навчального закладу та здійснення комплексного супроводу розвитку та виховання дошкільників.

          Заклад дошкільної освіти  в основному  укомплектований педагогічними кадрами: директор – 1, музичний керівник – 1, психолог – 1 ,вихователі – 3 . Усього 6  педагогів . Вакансія керівника гуртка, інструктора з фізкультури, логопеда.

 

Якісний склад та освітній рівень педагогічних кадрів.

 

    Освіта       

     Кількість  

      Відсоток   

 

  Вища

 3

50  %

  Базова

3

50  %

 

 

 

Склад педагогічних кадрів за стажем роботи.

           

Стаж 

Кількість

Відсоток

до 3 років

2

 33,3 %

до 10 років

1

16,6 %

до 20 років

2

33,3 %

20 та більше

1

16,6%

 

Атестація педагогів пройшла в режимі он-лайн  в зв’язку з карантинними заходами  . В цьому навчальному році планово атестовано 1 педагог:  Драпака М.Д. якій присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст ІІ категорії»

 

    Основною метою діяльності дошкільного навчального закладу є забезпечення реалізації права громадян на здобуття дошкільної освіти:

-          задоволення потреб громадян у нагляді, догляді та оздоровленні дітей;

-         створення умов для їх фізичного і психічного здоров`я дітей;

-         розвиток пізнавальних здібностей і нахилів, забезпечення соціальної адаптації та готовності продовжувати освіту;

-         виховання любові до України, шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традиції і звичаїв, державної та рідної мови, національних цінностей інших націй та народів, свідоме ставлення до себе, оточення та довкілля;

-         виховання здорової, гармонійно розвиненої особистості;

-         запобігання розладам фізичного і психічного розвитку;

-         виконання вимог Базового компоненту дошкільної освіти.

   Зусилля педагогічного колективу в 2019-2020 навчальному році було спрямовано на вирішення таких завдань:

І. Продовжити роботу з патріотичного виховання дошкільників шляхом створення відповідних умов для ефективної реалізації завдань з національно-патріотичного виховання дітей та активізації творчого потенціалу педагогів.

ІІ. Продовжити роботу з формування у вихованців навичок спілкування і ефективної взаємодії з однолітками та дорослими засобами творчих ігор, театралізованої діяльності, роботи з дитячою книгою.

ІІІ. Продовжувати роботу з налагодженням тісної взаємодії з родинами та громадськістю щодо дотримання єдиної моделі виховання здорового дошкільника, завдяки розширенню форм та видів співпраці з ними, прозорості та відкритості роботи закладу через роботу груп у Viber, створення відкритих груп у соціальній мережі.

 

         Пріоритетними напрямами у сфері матеріально-технічного і навчально - матеріального забезпечення освітньої діяльності залишалися обладнання і оснащення:

·                    педагогічного процесу;

·                    усіх видів діяльності дітей, їхнього побуту;

·                    фізкультурно -  оздоровчої, медичної бази .

Для розв`язання річних завдань були створені необхідні умови: приміщення забезпечені обов’язковим обладнанням, навчально-наочними посібниками, іграшками у відповідності до навчальних програм, згідно «Примірного переліку ігрового та навчально – дидактичного обладнання для закладів дошкільної освіти»  (Наказ міністерства освіти і науки України від 19 грудня 2017 р. за № 1633). Особлива увага зверталася на доцільне розпланування площ території та приміщень, лад і чистоту, на травмо безпеку обладнання та інвентарю, їхній добір та раціональне розміщення, естетичне оформлення. Особливий акцент було зроблено на створенні привабливого розвивального середовища для дітей  молодшого дошкільного віку. Придбано: демонстраційні набори з патріотичного та мовленнєвого виховання дітей дошкільного віку, іграшок до сюжетно-рольових ігор.

В групах дітей молодшого  дошкільного віку ігровий матеріал розміщується в розгорнутому вигляді,  щоб спонукати дітей до дій із ним, до створення сюжетів. Раціональніше стали використовуватися всі приміщення – групові кімнати, спальні Проте ще недостатньо оснащений фізкультурний зал: не вистачає іграшок та обладнання для ігор та вправ спортивного характеру, для розвитку рухів, рухової активності. В роботі музичного керівника не вистачає музичних інструментів для навчання дітей грі на них. На це і планується звернути увагу в наступному навчальному році.

       В ЗДО створені належні умови для педагогів щодо успішного розв`язання завдань розвитку, навчання і виховання дітей.  Педагогічний колектив працював за програмою виховання і навчання дітей від двох до семи років «Дитина»

Для реалізації змісту програм в  методичному кабінеті дошкільного навчального закладу з метою підвищення методичного та освітнього рівня педагогів, підвищення їх теоретичного рівня та фахової підготовки, були придбані новинки методичної літератури, наочні матеріали, які шляхом самоосвіти педагоги опрацьовували упродовж навчального року, сформований каталог педагогічного досвіду та інноваційних технологій, поповнено книжковий фонд кабінету, що дає можливість педагогам ознайомитися з сучасними педагогічними технологіями, авторськими наробками та використовувати їх в роботі з дітьми. Постійно виписується фахове  видання «Дошкільне виховання».

Педагоги мають змогу користуватися сучасними ТЗН: комп’ютером, ноутбуком , принтером, копіювальним апаратом, мультимедійною системою (проектор). 

 Система всіх заходів річного плану була спланована рівномірно, розподілена між педагогами за диференційним та індивідуальними підходами, різноманітна з урахуванням можливостей закладу та рекомендацій територіального  відділу освіти нашого ОТГ.

Організація методичної роботи з педагогічними кадрами має діагностично – прогностичний характер і базується на аналізі освітньо – виховного процесу.

Вирішення річних завдань неможливе без теоретичної підготовки педагогів, тому система педагогічних нарад, семінарів, консультацій, колективних переглядів мала конкретні цілі. Найбільш дієвими виявилися такі інтерактивні форми методичної роботи з кадрами: ділова гра, майстер – клас,  тренінги, дискусії, бліц – турніри, презентації міні – проектів, моделювання, методичний марафон. Всі вони були націлені на те, щоб навчити педагогів аналізувати, уміти оцінювати свою діяльність. Зміст методичної роботи сприяв підвищенню професійної майстерності.

Проведені форми роботи були спрямовані на підвищення професійного рівня педагогів, що сприяло реалізації диференційованого принципу в організації роботи з підвищення компетентності педагогів.

На виконання першого річного завдання – «Продовжити роботу з патріотичного виховання дітей шляхом створення відповідних умов для ефективної реалізації завдань з національно-патріотичного виховання дітей та активізації творчого потенціалу педагогів» та з метою якісного методичного супроводу в закладі була проведена низка різних форм методичної роботи, а саме:

üпедагогічна майстерня «Презентація творчих доробків щодо ефективних форм та методів національно-патріотичного виховання дошкільнят»

ü Проблемний семінар – практикум «Краєзнавство в дошкільному закладі.

üМайстер – клас « Нетрадиційні техніки малювання».

üКоучинг для педагогів: «Патріотичне виховання: як зробити дієвим».

üКруглий стіл : «Національно – патріотичне виховання засобами        інтегрованої діяльності».

   В жовтні 2019 року вихователь Блищук С.В. провела з педагогами проблемний  семінар-практикум «Краєзнавство в дошкільному закладі., з метою підвищення теоретичного  рівня педагогів щодо питань патріотичного виховання дошкільників в умовах сьогодення засобами українського образотворчого мистецтва. На цьому семінарі була розкрита система роботи щодо формування художньо-естетичної культури дітей дошкільного віку засобами живопису, музики, літератури. 

      В листопаді 2019 року був проведений коучинг для педагогів на тему:  «Патріотичне виховання: як зробити дієвим». Метою якого було спонукання педагогів до пошуку умов, необхідних для плекання свідомих патріотів у  закладі дошкільної освіти . Розширення уявлень про розмаїття напрямів діяльності з національно – патріотичного виховання. Розвиток творчого потенціалу педагогів, комунікативних здібностей, навичок взаємодії в команді.

    З метою підвищення рівня професійної компетентності педагогів в питаннях національно - патріотичного виховання  засобами інтегрованої діяльності, на кінець листопада був проведений круглий стіл на тему: «Національно – патріотичне виховання засобами        інтегрованої діяльності».

   ·        Науково – методичну та художню літературу, навчальні посібники з українського народознавства, кращі конспекти занять з художньо – естетичного розвитку тощо.

·        Доповнено ілюстративний матеріал:

-         Вироби народних промислів України

-         Дидактичну папку «Художники України»

    У руховій діяльності національно – патріотичне виховання проводилося під час проведення  занять з фізичної культури, музики, народних рухливих ігор.

    Ефективність вирішення завдань патріотичного виховання залежить від налагодженості тісної взаємодії між педагогами й батьками. Так просвітницька робота з сім’ями вихованців у закладі проводиться в різних формах співпраці з ними (батьківські збори, бесіди, дні відчинених дверей, перегляд фрагментів освітньо – виховної роботи, тематичні папки – пересувки, онлайн – консультації, участь у виставках тощо) і передбачає педагогічну просвіту батьків із національно – патріотичного виховання.

    Виконання цього річного завдання проводилося також через низку заходів направлених на  розвиток особистості дошкільника через різні аспекти національно – патріотичного виховання українського громадянина. Підсумком цієї роботи стало:

-         Проведення майстер – класів з навчання  педагогів та дітей ляльки мотанки та ляльки десятиручки

-         Розроблено серію інтерактивних мультимедійних ігор з національно – патріотичного виховання;

-         Розроблена циклограма впровадження українських народних рухливих ігор в заняття з фізкультури та впродовж дня;

-          На допомогу батькам вихователі оформили папки – порадники для батьків з національно – патріотичного виховання дітей дошкільного віку, надані корисні поради з питань формування у дітей  патріотичних почуттів, підібрані консультації. Це дещо зблизило батьків з вихователями у питанні патріотичного виховання малят;  

       Педагогічний  колектив закладу освіти досягнув  результатів в національно – патріотичному вихованні через  інтеграцію в освітньому процесі різних форм роботи з дітьми, методів, засобів педагогічного впливу, видів дитячої діяльності,  які  сприяли виробленню у дошкільників цілісної системи уявлень і елементарних понять про загальнолюдські й національні морально – духовні цінності, а також допомогли нам сформувати національну самосвідомість, патріотичні почуття. Звичайно, роботу з національно – патріотичного виховання  ми продовжимо і надалі через різні заходи які буде сплановано  на 2019 – 2020 н. р.  Цього потребує наше життя.

На виконання ІІ річного завдання: «Продовжити роботу з формування у дошкільнят навичок спілкування і ефективної взаємодії з однолітками та дорослими засобами творчих ігор , театралізованої діяльності , роботи з дитячою книгою» та  з метою якісного методичного супроводу в закладі були проведені різні форми методичної роботи, а саме:

üКонсультація: «Становлення мовленнєвої особистості».

üТеоретичний семінар на тему: « Шляхи оптимізації ігрової діяльності дошкільників як засобу формування і вихованців навичок спілкування і ефективної взаємодії»

üПедагогічна рада «Формування у дошкільників навичок ефективної взаємодії з однолітками та дорослими».

     Методична робота у дошкільному навчальному закладі спонукає вихователя до роботи над підвищенням свого фахового рівня, сприяє збагаченню педагогічного колективу знахідками, допомагає молодим вихователям переймати майстерність у досвідчених колег. Завдання методичної роботи полягає у створенні такого освітнього простору в закладі, де повністю було б реалізовано творчий потенціал педагогічного колективу і кожного зокрема. Фахівець, який сьогодні працює з дітьми, має володіти сучасними педагогічними технологіями. Тож намагаємось використовувати найрізноманітніші форми й прийоми роботи з вихователями, які допомагають розкрити їх творчий потенціал, спонукають до роботи по-новому.

   За допомогою теоретичного семінару  педагоги поглибили та систематизували знання щодо змісту Базового компонента, формування їх професійних умінь щодо використання ефективних підходів для розвитку мовленнєвої компетентності дітей дошкільного віку.

     З метою забезпечення підвищення рівня професійної компетентності педагогів ЗДО було проведено педраду « Формування у дошкільників навичок спілкування і ефективної взаємодії з однолітками та дорослими» вихователь Федіна Г.Х. поділилася досвідом роботи «Формування у дітей навичок спілкування і взаємодії засобами сюжетно-рольових ігор»,  особливості психологічної  взаємодії дошкільників з однолітками і дорослими розкрила практичний психолог Драпака М.Д. . Між  Вихователі дошкільних груп поділились  досвідом роботи з проведення творчих ігор, роботи з дитячою книжкою, театралізованої  діяльності

      Слід відмітити, що навички спілкування  дітей закріплюються в повсякденній роботі. З дошкільниками проводяться індивідуальні та групові бесіди. Проте, для більш ефективного оволодіння дітьми мовленням,  вважаємо за необхідне продовжити роботу з підняття рівня професійної майстерності педагогів, як раз зробивши акцент на сучасні інтерактивні методи та технології:  коректурні та мнемо таблиці.

 

В розмрену і сплановану діяльність закладу життя внесло свої корективи. З початку оголошення всеукраїнського карантину в зв’язку з пандемією COVID – 19 Шипинецький закдал дошкільної освіти теж змушений був розпочати свою роботу в дистанційному режимі.

Досліди, руханки, образотворче мистецтво та пізнавальні ігри _ такими видами діяльності насичені дні карантину вихованців Шипинецького ЗДО .  Вихователі закладу надавали  індивідуальні консультації, рекомендації, проводили  заняття з використанням відео, інтернет –ресурсів. Кожен вихователь склав індивідуальний план роботи на період карантину, враховували ндивідуальні та вікові можливості дошкільнят. Згідно плану вихователі обов’язково займалися  самоосвітою, готували  методичний матеріал  для подальшої роботи. За час карантину встигли виготовити  багатофункціональну гру "Мовленнєві квіти" , оновили   ігри  на колірне сприйняття "Посади метелика на квітку", створили  д/ігри на тему "Великдень": «Курочка – насідка», «Пасхальна рахівничка»,«Великодній кошик».  Створили  мнемотаблиці за творами В.О.Сухомлинського, а також для вивчення віршів та складання розповідей на тему «Весна»

Кожна група створили свою групу у Вайбері. Проведено  великодній флешмоб  «Великодній див грай», під час якого діти з батьками вчили вірші про Великдень ,  виготовляли великодні композиції, аплікації, розписували писанки та ділилися фотографіями у групах у Вайбері

Педагоги взяли участь у акції #ПисанкаChallenge під час підготовки до якого було опрацьовано різні види техніки розпису писанок, як традиційних і нетрадиційних.

Муз керівник Данилюк А.В. взяв участь у відеочеленджі  «А на тому боці, там живе Марічка»,присвяченого 100-річчю від дня народження композитора, хормейстера, народного артиста України Степана Сабадаша, та 60-річчю з часу створення народного аматорського вокального ансамблю «Марічка». Веде розробку сценарів свят. Зібрав добірку музичних ігор з використанням підручних матеріалів.

Вихователь старшої групи Блищук С.В. пройшла  курси підвищення кваліфікації при ІППОЧО в режимі онлайн.

Практичний психолог Драпака М.Д. взяла участь у заході «Як психолгічно протистояти стресогенності пандемії», заснованого цифровим видавництвом MCFR. Розробила  блок «Цікаве дозвілля батьків і дітей» , з метою виховання  навичок  саомобслуговування в дитини, «Прояви самотності»-що робити батькам- кілька правил ,яких батькам варто дотримумуватися . Розробила  веселі ігри для розвитку навичок спілкування.

     На належному рівні проводилася робота щодо дотримання інструкції з харчування дітей в дошкільних навчальних закладах. Систематично здійснювався контроль за якістю продуктів та їх кулінарною обробкою.  Документація з питань харчування велася відповідно до встановлених вимог. Графік видачі готової продукції з харчоблоку дотримувався.

 Продукти харчування зберігаються з  дотриманням санітарних норм і правил, у тому числі і умови товарного сусідства. Для зберігання продуктів, які швидко псуються використовується  холодильник і морозильна камера. Під час приготування їжі суворо витримується технологічний процес. В закладі здійснюється постійний контроль за харчуванням дітей, станом їх здоров`я, систематично аналізується виконання норм харчування і відповідно до цього проводиться його корекція. В  раціон  дітей включаються свіже м'ясо, молоко, риба, кисло – молочні продукти, овочі, фрукти.  Об`єм їжі відповідає віку дитини. Меню складається  згідно картотеки блюд. Середня  вартість харчування на одну дитину – 19 грн 70  коп. безкоштовним харчуванням охоплено всі пільгові категорії : діти учасників ООС – 4, діти з багатодітних та малозабезпечених сімей – 7

     В закладі дошкільної освіти  на належному рівні здійснюється медико – педагогічний контроль за фізичним розвитком та оздоровленням дітей.  Медсестрою Драпакаою М.Д. систематично здійснюється контроль за проведенням всіх форм фізкультурно – оздоровчої роботи закладу освіти вихователями та  медичною сестрою.

Батькам малят надавалися консультації з питань фізкультурно – оздоровчої роботи з дітьми в домашніх умовах, оптимізації рухового режиму упродовж дня,  здорового способу життя, використанням здорового харчування, проведення дихальної гімнастики, необхідності проведення щеплень проти кору та інші.

Заклад дошкільної освіти забезпечує право дитини на охорону здоров`я, здоровий спосіб життя через створення умов для безпечного, нешкідливого утримання дітей, раціонального харчування. Здоров`я, його охорона та зміцнення, безпека дітей являються стратегією, пріоритетом у нашій роботі. В кожній віковій групі створені належні умови для реалізації навчання дітей безпеки життєдіяльності. В наявності демонстраційні таблиці, ігровий матеріал для проведення сюжетно – рольових ігор «Пожежники», «МЧС»; атрибути для проведення творчих ігор з елементами безпечної поведінки в умовах загрози та виникнення надзвичайних ситуацій. У всіх групах оформлені тематичні куточки «Обережно, пожежа!», «Грамотні пішоходи»; організовані осередки з формування безпечної поведінки в умовах загрози та виникнення надзвичайних ситуацій

 Аналіз  оцінювання виконання річних завдань 2019 – 2020  навчального року вважаємо, що пріоритетними завданнями на основі Базового компоненту дошкільної освіти і обраної освітньої програми змісту освіти, політичної, соціально – економічної, екологічної ситуації в країні та з метою підвищення якості дошкільної освіти, забезпечення її поступального інноваційного розвитку, у 2020 -2021  н. р.  для вдосконалення роботи методичної служби на наступний період є:

- національно - патріотичне виховання у контексті розвитку духовного потенціалу особистості дитини дошкільного віку;

- формування у вихованців навичок спілкування і ефективної взаємодії з іншими дітьми, дорослими, людьми;

-   музичне виховання;

-   екологічне виховання;

-  формування основ здорового способу життя;

- забезпечення становлення особистості дитини, її фізичний, комунікативний, пізнавальний, соціально – моральний, художньо – естетичний, креативний розвиток у співпраці між дошкільною і початковою ланками освіти;

- удосконалення системи регулювання рівня професійної компетентності педагогів на основі особистісно-зорієнтованого підходу;

- створення умов для зростання професійної майстерності педагогів через

впровадження новітніх освітніх технологій.;

-         залучення батьків, інших членів родин вихованців до участі в освітньому процесі закладу.

 Пріоритетними напрямами у сфері матеріально-технічного і навчально-матеріального забезпечення освітньої діяльності залишаються обладнання і оснащення:

- педагогічного процесу;

- усіх видів діяльності дітей, їхнього побуту;

- фізкультурно -  оздоровчої, медичної бази .

     Виходячи з аналізу освітньої і методичної роботи у 2019 -2020 навчальному році, враховуючи досягнення і перспективу розвитку, педагогічний колектив визначає такі завдання на

2020 -2021  н. р.:

 

  І.  Продовжити  впроваджувати  інноваційні технології у пізнавально-мовленнєвому розвитку дошкільників, а саме сінквейну, коректурних таблиць та мнемотехніки. 

 

  ІІ. Розпочати роботу по впровадженню сучасних технологій соціально - фінансової та економічної освіти дошкільників.

 

 

 

 

ПЕРЕЙТИ ДО РОЗДІЛУ УСТАНОВЧІ ДОКУМЕНТИ →